lunes, 2 de febrero de 2009

FITUR '09


La fira professional del turisme més gran d'Europa i la segona del món es celebra a Madrid l'última setmana de gener. IFEMA es converteix en la major trobada de professionals i representants d'administracions turístiques d'Europa superant amb creus el saló de Berlín.
La fira consistia en quatre pabellons per a les principals empreses del sector i 8 per a les destinacions. Empreses de la talla de Sol Melià, Adif, Iberia i Iberojet omplien el espai destinat a professionals. Pel que fa els pabellons de destiancions hi ha un destinat a adminsitracions espanyoles i la resta està dividit en espais geogràfics: Americas, Europa, Asia- Pacífic, Orient mitjà i Àfrica.


Durant dos dies aquesta fira està oberta única i exclusivament a professionals que aprofiten l'esdeveniment per a realitzar contactes, vendre el seu producte als T.O. Els polítics es fan la foto amb els empressaris, venent les seues destinacions i fent promoió més o menys important depenent del pressupost.
El cap de setmana IFEMA- Recinte Firal de Madrid on es celebra FITUR-s'omple de visitants que comparteixen el saló amb els professionals: marketing directe.
Els visitants no professionals paguen entrada, els professionals no però han de registrar-se abans d'entrar i presentar acreditació a més de mostrar un document identificatiu.
Especialment interessants van resultar els stands de Korea, Colòmbia i Egipte; països que han fet un gran esforç per vendre el seu producte al client espanyol. D'entre les destinacions locals espanyoles es veu un gran esforç per la Junta de Comunidades de Castella-Lleó, Galícia i en àmbit municipal destacaríem municipis com Benissa o Guadalajara.

No hay comentarios: